Stomatită de proteză

20 februarie 2013

În rândul afecţiunilor orale care îi pot supăra pe pacienţi după o anumită vârstă se numără şi stomatita „de proteză”, adică forma atrofică de candidoză cronică ce presupune, în alţi termeni, inflamarea mucoasei de sub proteză.

Ţesutul inflamat capătă o culoare roşie, el putând fi însoţit de alte leziuni de aceeaşi culoare în cerul gurii, precum şi de apariţia unor inflamaţii albicioase ce confirmă prezenţa candidozei bucale. Aceste simptome vor genera o senzaţie puternică de disconfort în momentul aplicării protezei, dar şi pe toată durata purtării ei.

Principala vinovată de apariţia acestei afecţiuni este igiena orală deficitară, însă pot există situaţii în care ea să fie cauzată şi de proteză dentară necorespunzătoare. De asemenea, alţi factori care favorizează apariţia stomatitei sunt: fumatul, diabetul tip 2, imunitatea scăzută.

Pentru evitarea apariţiei stomatitei de proteză, trebuie:

• să vă asiguraţi împreună cu medicul dentist că proteza nu va creează niciun disconfort;
  • să o lăsaţi într-un pahar cu apă pe parcursul nopţii, dacă este vorba de o proteză mobilă;
  • să curăţaţi proteza în mod corespunzător, aşa cum vi s-a recomandat de către medic;
  • să realizaţi periajul dinţilor naturali existenţi şi să utilizaţi apă de gură.

Dacă simptomele prezente vă încurajează să credeţi că suferiţi de această afecţiune, e important să vă adresaţi fără întârziere medicului dentist, care vă va putea prescrie un tratament antifungic şi antimicrobian corespunzător, depistând totodată cauza apariţiei bolii.