Tartrul

27 februarie 2013

Tartrul se formează că urmare a mineralizării plăcii bacteriene la contactul cu saliva şi cu sărurile minerale conţinute de alimente. Acesta se depune, de regulă, la nivelul joncţiunii mucogingivale, acumulându-se periodic datorită suprafeţei sale poroase care favorizează depunerea continuă a plăcii bacteriene.

Tartrul

Acumularea sa are un efect nociv asupra gingiilor, care se inflamează, sângerează cu uşurinţă în timpul periajului şi se pot retrage treptat, lăsând expusă rădăcina dintelui.

Deşi unii pacienţi au, în mod eronat, impresia că prezenţa tartrului le consolidează dentiţia, depunerile de tartru le pot afecta, de fapt, mobilitatea dinţilor, fiind una din cauzele apariţiei bolii parodontale.

Fiindcă impactul său asupra sănătăţii dentiţiei este considerabil, tartrul nu trebuie ignorat. Detartrajul profesional este soluţia care li se oferă pacienţilor, acesta putând fi realizat cu ajutorul instrumentarului de specialitate care face că procedeul să fie simplu şi netraumatizant. Fie că este vorba de îndepărtarea tartrului supragingival (ce are o nuanţă de la alb-gălbui la maro-negru), fie că pacientul prezintă tartru subgingival (de culoare închisă şi mult mai dur, depus în şanţul subgingival), efectele detartrajului profesional se fac imediat vizibile.

Contrat opiniei conform căreia, în urmă detartrajului profesional, tartrul s-ar depune mult mai repede pe dinţi, trebuie ştiut că, prin obţinerea unei suprafeţe netede, împiedicăm depunerea plăcii bacteriene. Acumularea tartrului variază, însă, de la un pacient la altul, în funcţie de alimentaţie (fumătorii şi consumatorii de cafea sau ceai fiind direct vizaţi) şi de igienă orală zilnică a fiecăruia.