Halitoza sau Respiraţia urât mirositoare

03 decembrie 2012

Deşi poate fi indiciul unor tulburări ale sistemului digestiv, halitoza sau respiraţia urat mirositoare se datorează de obicei, în proporţie de 90%, problemelor cavităţii bucale.

De aceea, dacă dorim să o combatem, primul pas este întreţinerea igienei orale şi vizita la medicul stomatolog, chiar dacă guma de mestecat pare a fi o soluţie mult mai la îndemână.

halitoza

În varianta cea mai puţin gravă, halitoza apare în urmă consumului anumitor alimente (ceapă, usturoiul etc.), însă, în alte situaţii, ea poate fi pusă în legătură cu existenţa unei boli parodontale sau chiar cu diabetul, sinuzita cronică ori cu diferite infecţii ale tractului respirator. Fisurile dentare ce permit acumularea bacteriilor pot fi, la rândul lor, o cauză a respiraţiei urat mirositoare, dar depistarea acestora se realizează adesea numai în cadrul unui control stomatologic amănunţit, uneori cu recomandarea realizării unei radiografii dentare. La acestea se poate adaugă senzaţia de gură uscată (xerostomia), fiindcă diminuarea cantităţii de salivă favorizează acumularea bacteriilor în cavitatea orală. De asemenea, pentru fumători, halitoza poate fi rezultatul consumului de tutun.

Întrucât cauzele halitozei sunt numeroase, e important că depistarea lor să se realizeze în cadrul unui control specializat. Dacă e vorba de afecţiuni dentare, medicul stomatolog le va rezolva cu uşurinţă. Dacă, dimpotrivă, cauzele sunt de altă natură, el vă va putea îndruma spre investigaţii mai amănunţite. Sub nicio formă, însă, nu ignoraţi acest simptom neplăcut dacă el continuă să se manifeste chiar şi atunci când aveţi o igienă orală responsabilă.

O întânire cu stomatologul dumneavoastră va elucida cu siguranţă natura acestei probleme.