Caz Endo 1.6 - retratament

Dr. Cristian Gaidur
02 februarie 2024

De cele mai multe ori retratamentul endodontic se impune atunci când un dinte care a fost tratat anterior începe să devină simptomatic. Asta se traduce prin durere care poate să apară spontan sau la presiune pe dinte; frecvent întâlnim și prezența unui abbces care este o pungă de puroi în dreptul dintelui în cauză.

Cu toate astea există și situații când trebuie să refacem un tratament chiar dacă dintele nu prezintă simptomatologie. Intervenția are scop preventiv (dintele să nu devină simptomatic) și este dictată de examenul radiologic de cele mai multe ori (canale ratate, perforații, instrumente fracturate, etc). În acest caz dintele 1.6 avea o coroană veche ce trebuia schimbată. Am analizat radiografia și am observat ca tratamentul endodontic anterior nu putea susține un prognostic bun pe termen lung al dintelui.

Împreună cu pacientul am decis refacerea tratamentului. Astfel obturația endodintica veche a fost îndepărtată, canalele omise au fost reperate, instrumentate și dezinfectate iar la final au fost obturate prin tehnica condensării verticale la cald.

Așadar, a retrata un dinte care aparent nu are nicio problemă, este o decizie obiectivă confirmată de examenul radiologic, și care pe termen lung va aduce doar beneficii pacientului.

Figura 1 Figura 2 Figura 3 Figura 4 Figura 5